DE / EN

Forschung am Anglistischen Seminar


Hier finden Sie einen Überblick über Forschungs­projekte und die aktuellsten Veröffentlichungen aller Forschenden des Anglistischen Seminars. Weitere Informationen zur Forschung finden Sie auf den Seiten der Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter.


Forschungs­projekte

Crossing the Borders (A I)

The interplay of language, cognition, and the brain in early human development

Mehrsprachiges Klassenzimmer (A I)

Lehr­erbildung: Kompetent lehren und lernen im mehrsprachigen Klassenzimmer

MABEL (A II)

Mannheimer Beiträge zur Literatur- und Kultur­wissenschaft

BiLLiE (MD)

The implementation of bilingual programs in German primary schools, with a special focus on the role of the teachers

SMILE (MD)

The SMILE project investigates the role of internal and external factors in the acquisition of a second language (L2) by young monolingual and multilingual learners in different primary school settings.

Understanding Variability in Second Language Acquisition, Bilingualism, and Cognition (MD)

Interdisciplinary transnational cooperation project on variability of factors affecting linguistic and cognitive development in the humanities, psychology and social sciences

MA-eye-LAB (A I)

Besuchen Sie die Seiten unseres psycholinguistischen Forschungs­labors

RUEG P5 (A I)

Emerging Grammars in Language Contact Situations: A Comparative Approach. Teil­projekt P5: Clause Structure in Heritage German

Mannheim Papers in Multilingualism, Acquisition, and Change (A IV)
ELIAS (MD)

Early Language & Intercultural Acquisition Studies with research and practice in bilingual preschools
 

SMILE Project Series (MD)

Access to the project series containing project papers, reports, test instruments, and other materials.

MAZEM (A I)

Transferforschung mit dem Mannheimer Zentrums für Empirische Mehrsprachigkeits­forschung gGmbH

Wortakrobaten (A I)

Besuchen Sie die Seiten des Kindersprachlabors des Lehr­stuhls Anglistik I/Psycholinguistik. 

SILPAC (A IV)

Structuring the Input in Language Processing, Acquisition and Change

FLINK (MD)

Foreign language learning in inclusive contexts: untersucht die Entwicklung sprachlicher und kognitiver Fähigkeiten bei Kindern mit heterogenen Lern­voraussetzungen in zweisprachigen Kitas

STILE (MD)

 Effective Teaching Strategies in the (Foreign Language) Classroom


Abgeschlossene Projekte


Veröffentlichungen

Anglistisches Seminar (der letzten 5 Jahre)