Wiese, H., Alexiadou, A., Allen, S. E. M., Bunk, O., Gagarina, N., Iefremenko, K., Martynova, M., Pashkova, T., Rizou, V., Schroeder, C., Shadrova, A., Szucsich, L., Tracy, R., Tsehaye, W., Zerbian, S. und Zuban, Y. (2022). Heritage Speakers as Part of the Native Language Continuum.
Frontiers in Psychology, 12, 1–19.
Altvater-Mackensen, N. und Mani, N. (2013). Effects of pre-exposure to object and label during word learning.
In , Proceedings of the 37th Annual Boston University Conference on Language Development, Vol.1 (S. 13–23). ,
Cascadilla Press: Somerville, Mass..
Altvater-Mackensen, N. und Mani, N. (2011). Bilinguals activate words from both languages when listening to spoken sentences: Evidence from an ERP-study.
In , Expanding the Space of Cognitive Science : proceedings of the 33rd Annual Meeting of the Cognitive Science Society
Boston, Massachusetts, July 20–23, 2011 (S. 1382-1387). Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society,
Cognitive Science Society: Boston, MA [u.a.].
Regen, S., Müller, J. und Altvater-Mackensen, N. (2023). Gesture-sound priming in preverbal infants.
2nd Annual Doctoral Conference VDS CoBeNe PhD Academy, Vienna, Austria.
Schreiner, M. S., Altvater-Mackensen, N. und Mani, N. (2018). Familiar words aid infants‘ word segmentation.
3rd Lancaster International Conference on Infant and Early Child Development (LCICD 2018), Lancaster, U.K..
Altvater-Mackensen, N. und Meinhardt-Injac, B. (2021). Das psychologische Experiment.
In Psychologische Forschungsmethoden in den Bildungswissenschaften : eine Einführung für Lehramtsstudierende (S. 123–142). Göttingen: Hogrefe.
Altvater-Mackensen, N. (2020). Language learning.
In Chapter 8, The Handbook of Listening (S. 121–137). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
Um unsere Webseite für Sie optimal zu gestalten und fortlaufend verbessern zu können, verwenden wir Cookies und speichern anonyme Nutzungsdaten. Weitere Informationen erhalten Sie in unserer Datenschutzerklärung.